آمار مطالب

کل مطالب : 334
کل نظرات : 49

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 4
باردید دیروز : 1
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 509
بازدید سال : 1805
بازدید کلی : 42985

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اجتماعی و آدرس baran68.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 509
بازدید کل : 42985
تعداد مطالب : 334
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : فهیمه
تاریخ : سه شنبه 26 خرداد 1394
نظرات

 

 

زوجهای جوان پس از ازدواج و شروع زندگی مشتركشان وارد دنیای تازه ای می‌شوند . دنیایی که در آن اهداف و برنامه‌های مشتركی دارند . هر زن و شوهری آرزو دارد كه روابطشان عاشقانه ، صمیمی و پایدار باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 125
موضوعات مرتبط: اجتماعی , تربیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : یک شنبه 24 خرداد 1394
نظرات

 زندگی پر از حقایق جالبه که خیلی از ما چشمهامونو به روشون بستیم! ابهامات، سرخوردگی ها و افسردگی ما از جهان هیچ تغییری در اون ایجاد نمی کنه.  حقایقی در زندگی که ما سعی می کنیم آن ها را نادیده بگیریم را برای شما بیان کرده. با دیدن اون ممکنه تصمیم بگیرید شرایط رو تغییر بدین و یک زندگی جدید رو شروع کنید برای ساخت دنیای بهتر. و حداقلش اینه که سرگرم شدین و می تونین ازشون الهام بگیرین!

 

1- زندگی همونطوری میشه که می خواین!
تعداد بازدید از این مطلب: 127
موضوعات مرتبط: اجتماعی , تربیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : یک شنبه 24 خرداد 1394
نظرات
یاران و همراهان مهربان ، سلام
 
عزیزان در کجای زندگی قرار دارید؟ چقدر مسوولیت زندگی و انتخاب‌هایتان را برعهده می‌گیرید؟
بعضی افراد با این‌که نیمی از عمرشان را سپری کرده‌اند هنوز هم خودشان را قربانی کودکی و تصمیماتی می‌دانند که از جانب پدر و مادر برایشان گرفته شده است و به همین بهانه درجا می‌زنند.
عده‌ای را دیده‌ام که از رشته تحصیلی‌شان راضی نیستند و فقط به اصرار خانواده‌ رشته تحصیلی‌شان را انتخاب کرد‌ه‌اند و حالا هیچ لذتی از آن نمی‌برند.
همین‌جا توقف کنید. کمی فکر کنید و به این پرسش پاسخ دهید که پس نقش من چیست؟ آیا وقتی خودتان به توانایی لازم برای تصمیم‌گیری رسیدید و متوجه شدید این رشته مورد علاقه شما نیست، نمی‌توانستید برای تحصیل در رشته مورد علاقه‌تان دوباره اقدام کنید؟ شاید بگویید نه! دیگر درگیر زندگی و کار شدم، اما من می‌گویم شما درگیر چرخه بهانه‌ها برای تغییر نکردن و مقصر دانستن دیگران شده‌اید. وقتی شما انگشت اتهام را به سمت کسی نشانه می‌روید سه انگشت دیگر به طرف شما برگشته است. خبر مهم این‌که تا دلتان بخواهد روزگار و شرایط به شما بهانه می‌دهد، اما چرا در برابر این بهانه‌ها منفعلانه برخورد می‌کنید؟ پس اراده شما کجاست؟ تعارض‌هایی را که درگیرش هستید شناسایی کرده و یکی از بازوهای تعارض موجود میان خواسته‌هایتان را به نفع دیگری خم کنید. مردی که در آستانه پنجاه سالگی قرار دارد و هنوز منتظر نشسته تا خانواده خودش یا همسرش، مخارج زندگی‌اش را تامین کنند به این بهانه که آنها ما را به دنیا آورده‌اند و وظیفه‌شان است، باید با خود فکر کند اگر روزی آنها از این باج‌خواهی خسته شوند و کمک‌های خود را دریغ کنند آیا او تبدیل به عروسک خیمه‌شب‌بازی نمی‌شود که هیچ اراده‌ای از خودش ندارد و در نهایت در گوشه‌ای خواهد پوسید؟ خانمی که صاحب فرزند است اما به دنبال هیچ رشته و هنری نمی‌رود به این بهانه که در کودکی والدینش اعتمادبه‌نفسش را از بین برده‌اند، لحظه‌ای باید با خود فکر کند مگر من هنوز هم همان کودک هستم؟ من الان بزرگ شده‌ام و حداقل کاری که می‌توانم بکنم این است که خود را از شر آسیب‌های کودکی رها کنم. حالا که خودم می‌توانم از خودم مراقبت کنم پس چرا به سلامت روانی خودم اهمیت نمی‌دهم؟ آیا با مقصر دانستن دیگران چیزی در زندگی من دگرگون خواهد شد؟ تا چند سال دیگر می‌خواهم به این وضع ادامه بدهم؟ در نهایت به کجا خواهم رسید؟
مسلما اگر با همین وضع پیش برود به همین جایی می‌رسد که در حال حاضر قرار دارد و در سنین پیری با کوله‌باری از خشم و آه و حسرت با زندگی وداع خواهد گفت.
عزیزانی که در وضعیت مشابه قرار دارید و خود را در حصار بهانه‌ها و اتهام‌ها اسیر کرده‌اید، وقت آن رسیده است که به خودتان بیایید و بدانید مسوولیت زندگی برعهده خود شماست. اگر در اثر ناکامی‌هایی که داشته‌اید دچار افسردگی شده‌اید سعی کنید اول این اختلال را درمان کنید تا بتوانید با انگیزه و انرژی بیشتری در مسیر تغییر گام بردارید. می‌دانم برخی از شما واقعا در شرایط سختی پرورش یافته‌اید و زخم‌هایی بر دل دارید، اما آیا تا آخر عمر می‌خواهید این زخم را بخراشید و شاهد خونریزی‌اش باشید یا این‌که می‌خواهید مرهمی بر آن بگذارید و ترمیمش کنید؟
توصیه من این است: «با خودتان مهربان باشید، خود را شایسته لذت بردن از جریان زندگی بدانید، آرامش را به روزگار خود بیاورید و قدم در راه تغییر بگذارید و انتظار نداشته باشید که یک‌شبه یا یک‌ماهه همه‌چیز دگرگون شود. یادتان باشد شما یک عمر است دارید این بهانه‌ها را بر دوش می‌کشید و درد این زخم‌ها را تحمل می‌کنید حالا برای تغییر هم باید صبور باشید و خود را در فرایندی ببینید که باید گام‌به‌گام در آن پیش بروید.»
روزگارتان شیرین
 
برگرفته ازمجله موفقیت

 

تعداد بازدید از این مطلب: 123
موضوعات مرتبط: اجتماعی , تربیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : یک شنبه 24 خرداد 1394
نظرات
 تا چه اندازه مغزتان را مي‌شناسيد؟
تا چه اندازه مغزتان را مي‌شناسيد؟
 
بعضي از ضرب‌المثل‌هاي قديمي واقعا قابل تعمق و تامل هستند. مثل: "دل به دريا زدن"، "عاقل به دنبال پل مي‌گشت ديوانه زد و از آب گذشت" و "هر چه بادا باد".
 
تعداد بازدید از این مطلب: 92
موضوعات مرتبط: تربیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : یک شنبه 16 فروردين 1394
نظرات

یکی از مشخصه های خانواده دینی تلاوت قرآن در خانواده است:روایاتی نیز از ائمه معصومین در این زمینه نقل شده است منجمله:
رسول خدا صلی الله و علیه و آله درباره تأثیر قرآن در خانه و برکات آن برای اهل خانه با تأسی از آیات قرآن چنین می فرمایند:
خانه هاى خود را با تلاوت قرآن، روشن سازید و آنها را گورستان نكنید، چنان كه یهود و نصارا كردند: نمازشان را در كلیساها و كنیسه هاى خود مى خواندند و خانه هایشان از عبادت، تهى بود؛ زیرا هرگاه در خانه، قرآن، بسیار خوانده شود، خیر و بركتش افزون مى‏شود و اهل آن خانه، در گشایش قرار مى‏گیرند و آن خانه، براى آسمانیان، همان گونه مى درخشد كه ستارگان آسمان، براى زمینیان ‏درخشندگی دارند.
همچنین امیرالمومنین علیه السلام در این باره می فرمایند:
خانه اى كه در آن، قرآن خوانده شود و خداوند متعال در آن یاد شود، بركتش بسیار مى گردد و فرشتگان، به آن خانه، رفت و آمد مى كنند و شیاطین از آن دور میى‏شوند و براى آسمانیان، چنان میدرخشد كه ستارگان، براى زمینیان میدرخشند.
همین معنا در کلام امام صادق علیه السلام هم به چشم می خورد آنجا که فرمود:
خانه اى كه در آن، كتاب خداوند متعال خوانده شود، چنان نورى از آن بر آسمان مى‏تابد كه در میان خانه ها، شناخته مى شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 220
موضوعات مرتبط: تربیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فهیمه
تاریخ : یک شنبه 16 فروردين 1394
نظرات

مادر شوهرت را بكُش

از محبت تلخ ها شیرین شود*** وز محبت مس ها زرین شود.
از محبت خارها گل مى شود*** از محبت سركه ها مُل مى شود
این شعر شورانگیز را در خاطرتان دارید؛ آدمی، مفتون مهر و كشته محبت است. قرآن مي فرمايد در روابط خود به جاي ستیز، پرخاش و مقابله به مثل، گذشت و بخشش کنی ناباورانه ببينيد كه دشمن دیرینه شما دوستی دلسوز مي شود. «إِدْفَعْ بِالَّتِى هِىَ أَحْسَنُ فَإِذا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَداوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِىٌّ حَمِيمٌ؛ برخوردهاى مثبت و منفى هرگز يكسان نيست. بدى را با شيوه ای که نيكوتر است دفع كن كه ناگاه خواهى ديد همان كه ميان تو و او دشمنى بود، چون دوستى صميمى گشته است.» اين يعني «واكنش مثبت در برابر كنش و عمل منفي»،كه سيره معصومان عليهم السلام است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 163
موضوعات مرتبط: تربیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود